بررسی و تحقیق درباره بودجه بندي در پرستاري

دسته بندي : مباحث رشته ها » پرستاری
دانلود بررسی و تحقیق درباره  بودجه بندي در پرستاري
دارای 33 صفحه وبا فرمت word و قابل ویرایش

بخش هایی از محتوای فایل::

مدير دفتر پرستاري وزارت بهداشت گفت: هنوز دفتر پرستاري وزارت بهداشت رديف بودجه و جايگاه سازماني تعريف شده ندارد.
به گزارش فارس، اعظم گيوري امروز در جمع خبرنگاران در محل وزارت بهداشت، افزود: دفتر پرستاري وزارت بهداشت هيچ آمار و اطلاعات مشخصي از فارغ التحصيلان پرستاري بيكار در كشور، پرستاران شاغل در بخش دولتي كه به صورت شركتي فعاليت مي‌كنند و نيز پرستاراني كه براي كار به خارج از كشور رفته‌اند ندارد زيرا تهيه برنامه و جمع آوري اطلاعات از پرستاران بودجه مي‌خواهد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر 143 دانشكده پرستاري در كشور فعال است و سالانه 7 هزار فارغ التحصيل پرستاري در كشور وارد بازار كار مي شوند، كه مشخص نيست سالانه چقدر از آنها شاغل مي شوند.
وي ادامه داد: تعداد پرستاران شاغل در بخش دولتي در كشور 58 هزار و 204 نفر است و 21 هزار و 570 نفر نيز در بخش خصوصي فعاليت دارند كه با احتساب 58 هزار و 473 تخت فعال در بخش دولتي و 19 هزار و 446 تخت بيمارستاني فعال در بخش دولتي تقريبا به ازاي هر تخت يك پرستار شاغل است در حالي كه اين ميزان بايد به 8/1 پرستار به ازاي هر تخت برسد.
گيوري اضافه كرد: وضعيت پرستاران شاغل در كشور بسيار تاسف بر انگيز است به طوري در بعضي مراكز درماني پرستاران مجبورند 24 ساعت مداوم كار كنند و به علت كمبود نيرو به اجبار آنان را وادار به اضافه كار مي‌كنند، اكثر پرستاران پس از چند سال كار دچار ناراحتي هاي اسكلتي، دردهاي عضلاني، كمردرد و ناراحتي هاي روحي و رواني دچار مي شوند ضمن اينكه بسياري از آنان در معرض خطر ابتلا به ايدز و هپاتيت قرار دارند در حالي وضعيت حقوق و مزاياي آنان چه در بخش دولتي و چه خصوصي به هيچوجه با سختي كار آنها مطابقت ندارد.
وي گفت: مشكلات زيادي براي جامعه پرستاري كشور وجود دارد، هنوز دفتر پرستاري وزارت بهداشت رديف بودجه مستقل ندارد، مديران پرستاري دانشگاههاي علوم پزشكي هنوز جايگاه سازماني تعريف شده ندارند و حقوق آنها حتي از مترون بيمارستانها نيز كمتر است.
دسته بندی: مباحث رشته ها » پرستاری

تعداد مشاهده: 10797 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:126 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود بررسی و تحقیق درباره بودجه بندي در پرستاري
    دارای 33 صفحه وبا فرمت word و قابل ویرایش