پاورپوینت تجزیه وتحلیل و گذارش گیری نسبت های مالی درحسابداري مدیريت

دسته بندي : جزوات درسی و مقالات » جغرافیا
این پاورپوینت در مورد تجزیه وتحلیل و گذارش گیری نسبت های مالی درحسابداري مدیريت در 139 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: تجزیه وتحلیل و گذارش گیری نسبت های مالی درحسابداري مدیريت،حسابداری مدیریت،تحلیل گری مالی،صورتهای مالی،گذارش گیری مالی،تجزیه و تحلیل گری و صورتهای مال،صورت های مالی،نسبتهای مالی، تجزیه وتحلیل نسبت های مالی  در مدیریت مالی،تجزیه وتحلیل نسبت های مالی،نسبت‌های مالی چیست،نسبت‌های نقدینگی،نسبت جاری،مقایسه نسبت جاری و آنی ،صورتهای مالی اصلی ،ترازنامه و صورت سود و زیان ،نسبتهای سودآوری نسبت پرداخت سود سهام و...ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

برای تجزیه‌وتحلیل وضعیت مالی یک شرکت نمی‌توان فقط به صورت‌های مالی و ارقام آن اکتفا نمود. بلکه ایجاد ارتباط معنی‌دار میان مفاهیم و اقلام این صورت‌ها و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، دیدگاه جامع‌ و دقیق‌تری برای بررسی وضعیت فعلی شرکت و پیش‌بینی آینده آن به‌دست می‌دهد.

نسبت‌های مالی

نسبت‌های مالی،  از ابزارهای سودمند در تعیین صورت‌های مالی شرکت‌ها به حساب می‌آید، که با در اختیار قرار دادن نسبت برخی از اقلام مهم حسابداری، درک درستی از واقعیت‌های مهم، در بازه نتایج عملیات و وضعیت مالی یک شرکت را بدست می‌دهند.
—تحلیل‌گری مالی: عبارت است از شیوه‌ای که برای استفاده‌کنندگان اطلاعات مالی این امکان را فراهم کند تا هنگام تصمیم‌گیری برای مقاصد اقتصادی به اطلاعاتی، آن هم به‌شکلي خاص دست يابند كه از طريق سيستم اطلاعات موجود ، امكان دسترسي به آنها وجود ندارد .

vمديران مالي به دو دليل عمده ،‌ صلاحيت تحليل گري مالي را دارا مي باشند . اولاً ، آنها از دانش و توانايي حرفه اي برخوردارند كه امكان تجزيه و تحليل صورت هاي مالي را ميسر مي سازد . ثانيا ً‌،‌دسترسي به اطلاعات مالي موجب مي گردد كه با سرعت ،‌دقت و كيفيت لازم ،‌فرايند تحليل گري مالي را انجام دهند.

تحليل گري مالي با استفاده از نسبتهاي مالي از وظايف مدير مالي و حسابداران مديريت است. با توجه به نقش عملكرد مالي در تحقق اهداف ،‌تحليل گري مالي مهم ترين شيوه تحليل گري است . متداول ترين شيوه تحليل گري مالي ،‌تجزيه و تحليل صورت هاي مالي است كه با استفاده از نسبت هاي مالي انجام مي شود.


ترازنامه ، صورت سود و زيان و صورت گردش وجوه نقد ، اطلاعات اساسي تحليل گري مالي را فراهم مي سازد .
 
—تحلیل‌گری مالی: ابزار مدیر مالی در برنامه‌ریزی مالی است، و اولین قدم در برنامه‌ریزی مالی ، آگاهی از وضعیت گذشته است تا بر پایه‌ي آن ، وضعیت مدنظر آینده را پیش‌بینی کند.


فرض اساسي در مديريت مالي که وظايف مدير مالي بر اساس آن تعريف مي شود عبارت است از بررسي وضعيت گذشته از طريق به كارگيري ابزارها و روش هاي كمي و كيفي متنوع و ترسيم و پيش بيني وضعيت مطلوب آينده است. بنابراين مديريت مالي به آينده توجه بيشتري دارد تا گذشته هرچند از وضعيت گذشته قافل نيست .

گزارش هاي مالي

هرگزارشي كه مشتمل بر صورت هاي مالي باشد يا بخش عمده آن را صورت هاي مالي تشكيل دهد يا متكي و منظم به صورت هاي مالي باشد ،‌گزارش مالي محسوب مي شود. (سازمان حسابرسي ،‌1376 ،‌20 )

 

با بررسی و تحلیل نسبت‌های مالی می‌توان به آسیب شناسی فعالیت مالی یک شرکت نیز دست یافت. نسبت‌های مالی به چهار گروه عمده تقسیم می‌شوند:

نسبت‌های نقدینگی: این نسبت‌ها توانایی و قدرت شرکت در پرداخت بدهی‌های کوتاه مدت، در سر رسید را اندازه‌گیری می‌کنند.

نسبت‌های فعالیت: با این نسبت می‌توان میزان کارآیی یک شرکت را در کاربرد منابع خود اندازه‌گیری نمود.

نسبت‌های اهرمی: تامین نیازهای مالی از طریق ایجاد بدهی را نشان می‌دهد. در واقع این نسبت‌ها تعیین می‌کنند که شرکت تا چه حد نیازهای مالی خود را از منابع دیگران تامین نموده است.

نسبت‌های سودآوری: میزان موفقیت شرکت را در کسب سود و روش تامین آن از محل درآمد، فروش و سرمایه‌گذاری را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد

تحلیل نسبت های مالی با مقایسه‌ی دو قلم در صورت‌های مالی انجام می‌شود. نسبت نهایی می‌تواند به شیوه‌ای تفسیر شود که با تفسیر هر قلم به شکل جداگانه امکان‌پذیر نیست. نسبت های مالی را می‌توان براساس آنچه که اندازه‌گیری می‌کند؛ دسته‌بندی کرد: سودآوری، نقدینگی، فعالیت، اهرم، ارزش‌گذاری و رشد که هر کدام از آنها زیرمجموعه‌های خود را دارند.
دسته بندی: جزوات درسی و مقالات » جغرافیا

تعداد مشاهده: 12178 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 139

حجم فایل:2,154 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این پاورپوینت در مورد تجزیه وتحلیل و گذارش گیری نسبت های مالی درحسابداري مدیريت در 139 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: تجزیه وتحلیل و گذارش گیری نسبت های مالی درحسابداري مدیريت،حسابداری مدیریت،تحلیل گری مالی،صورتهای مالی،گذارش گیری مالی،تجزیه و تحلیل گری و صورتهای مال،صورت های مالی،نسبتهای مالی، تجزیه وتحلیل نسبت های مالی در مدیریت مالی،تجزیه وتحلیل نسبت های مالی،نسبت‌های مالی چیست،نسبت‌های نقدینگی،نسبت جاری،مقایسه نسبت جاری و آنی ،صورتهای مالی اصلی ،ترازنامه و صورت سود و زیان ،نسبتهای سودآوری نسبت پرداخت سود سهام و...ومنابع می باشد