ادبیات نظری تحقیق تعاریف،انواع وطبقه بندی ودیدگاههای افسردگی

دسته بندي : مباحث رشته ها » مبانی نظری

دانلود ورد با موضوع ادبیات نظری تحقیق تعاریف،انواع وطبقه بندی ودیدگاههای افسردگی دارای 31صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 31 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:



تعاريف افسردگي :                                                          
با توجه به اينكه موضوع تحقيق در مورد افسردگي مي باشد لذا اشاره به مجموعه اي از تعاريف افسردگي لهذا به مجموعه اي از تعاريف افسردگي در ذيل اشاره مي شود .
افسردگي از نظر پزشكي عبارت است از كاهش يافتن نيرو و فعاليت جسماني و رواني به سبب آزردگي و انزوا ، افسردگي را اضطراب ثانوي نيز مينامند (مرات، 1385).
.
طبقه بندي انواع افسردگي :
از نظر تاريخي اختلاف نظر در مورد طبقه بندي افسردگي در آغاز اين محور بود كه آيا افسردگي يك  بيماري است . ( ديدگاه وحدت گرا ) و يا در واقع چند نوع بيماري است ( ديدگاه كثرت گرا ) كريپلين در سال 1896 با تفكيك جنونهاي فونسكيونل به دو گروه جنون جواني و مانيك دپرسيو ، سهم خود را در روانپزشكي ادا كرد و ماني كوز يا جنون جواني را مزمن و بدون دوره هاي بهبود بوده و عاقبت  نيكي نداشته تلقي كرد . اما مانيك و دپرسيو بر خلاف آن به جنون جواني تبديل نمي شد ( فيش ، 1384).
علائم افسردگي :
علائم باليني در افسردگيهاي خفيف : فرد تا حدي غمگين و مضطرب است و نسبت  به مسائل زندگي ، بي علاقگي و بي تفاوتي مشهودي از خود نشان ميدهد . همواره احساس گناه و بي حوصلگي مي كند حرفهايش يكنواخت
بررسي نظريه هاي مربوط به افسردگي  و سبب شناسي آن :
در اين قسمت از پژوهش  به بررسي برخي از نظريه هاي مربوط به سبب شناسي افسردگي خواهد شد . گرچه نظريه هاي مختلفي در رابطه اختلالات عاطفي و اتيولوژي اين اختلالات و همچنين نشانه ها و تشخيص و درمان انها وجود دارد ولي در اينجا فقط به چند نمونه مهم اشاره مي شود :
الف: ديدگاه زيست شناسي پيش فرضهاي نظريه زيست شناسي اين ا ست كه عادت افسردگي يا در ژنها نهفته است كه از  طريق توارث از والدين به فرزندان منتقل مي
.
ديدگاه روان پويايي:
مطالعات روان شناختي درباره افسردگي با زيكموند فرويد و كارل آبراهام شروع گرديد هر دو در مقالات جداگانه خود درباره  افسردگي ، اختلال را بعنوان يك واكنش پيچيده نسبت به از دست دادن   چيزي توصيف تمايلات جنسي ، عامل ذكر كرده بود ( آزاد ، 1382).
.
ديدگاه يادگيري :
نظريه پردازان يادگيري معتقدند كه اختلالات رواني بطور كلي نتيجه آموختن پاسخهاي ناكافي براي روشن

رويكرد تقويت:
افراد به اين علت افسرده مي شوند كه محيط اجتماعي آنها ، تقويت مثبت فراهم نمي آورد مثلاً مرگ يكي از عزيزان ،
.
ديدگاه هاي شناختي :
رويكرد شناختني بر ديدگاه  افراد درباره خود و جهان اطراف خود تاكيد دارند بر اعمال افراد . بر طبق  يكي از نظرهاي شناختني در افراد مستعد افسردگي اين نگرش كلي پرورش يافته كه خودشان را از يك ديدگاه منفي و انتقاد آميز   بنگرند ( هاناسينکال ، 1381).

- ديدگاه هاي شناختي « بك »درباره افسردگي :
آرون بك ، معتقد است كه افراد افسرده  به اين دليل افسرده اند كه در روش تفكرشان خطا مي كنند يا به راه مبالغه مي روند

علل افسردگي :
اگر چه با توجه به موضوع تحقيق نيازي  به بررسي علل افسردگي ديده نمي شود  ولي براي تكميل مباحث ديگر بطور خيلي خلاصه علل افسردگي در ذ يل آورده شده ا ست :
علل ژنتيكي : علل

شيوع افسردگي :
زنان بيشتر از مردان دچار افسردگي مي شوند در واقع نسبت افسردگي در زنان دو برابر مردان است . اين اختلاف افسردگي در ميان دو جنس در مواردي كه افسردگي بعنوان اثرات باليني بيماران مورد درمان ، بررسي  اجتماعي افرادي
دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

تعداد مشاهده: 6734 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:150 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع ادبیات نظری تحقیق تعاریف،انواع وطبقه بندی ودیدگاههای افسردگی دارای 31 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد صفحه : 31 صفحه
    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس