توسعه اقتصادی از یک سو نویدبخش رفاه و امنیت و رشد اقتصادی برای اجتماع بشری بوده و از سوی دیگر تعاملات چهره به چهره ی انسانها را کمتر نموده است.درحال حاضر تکنولوژی یکی از عوامل توسعه یافتگی و یا توسعه نیافتگی کشورها به شمار می آید .
کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش به دلیل رسالت خطیر این نهاد جایگاه ویژه ای دارد اما همواره موانعی بر سر راه کاربرد مطلوب ICT در آموزش و پرورش وجود دارد که هدف ما نیز در این مقاله شناخت این موانع و ارائه راهبردهایی جهت رفع آنها و گسترش فناوریها برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش می باشد.
تسلط تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی ، تفکیک آموزش و پرورش رسمی و غیر رسمی و تعیین حدومرز هر یک را مشکل کرده است و آموزش و پرورش سنتی جای خود را به آموزش و پرورش الکترونیک داده است .
هدف شبکه رشد :
طرح تجهیز مدارس از مهرماه سال ۸۰ شروع شده ومسئولیت آن برعهده ی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است وتاکنوندردومرحله از این طرح انجام شده و در مرحله اول ۶۵۰۰ دبیرستان کشور به کارگاه فناوری اطلاعات مجهز شده اند و در مرحله ی دوم ۱۰۰ مرکز تربیت معلم وآموزشکده ی فنی از این تجهیزات بهره مند شده اند.
– نداشتن مسئول مشخص و ثابت برای کارگاه های فناوری اطلاعات
– عدم آشنایی دانش آموزان از فناوری
– ضعف انگیزه و مهارت معلمان
– کمبود توان مالی اولیاء دانش آموزان در تهیه سیستم های شخصی
– ضعف در مدیریت تکنولوژی
– نبود نرم افزارهای جانبی کارآمد
– نامناسب بودن فضاهای آموزشی
– کمبود توان تحقیقاتی و پژوهشی و محدودیت های مالی آموزش و پرورش
تعداد مشاهده: 5534 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.ppt
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 22
حجم فایل:449 کیلوبایت