سرکه

دسته بندي : مباحث رشته ها » تغذیه
دانلود فایل کامل سرکه
متشکل از 12 صفحه قابل ویرایش

نتايج تحقيق و بررسی دانشمندان در مورد فوايد سرکه سيب و خواندنيهايی درباره سرکه
امروز از تلفيق چند مقالخ علمی و مفيد و نتايج تحقيق دانشمندان راجه به سرکه برای شما عزيزان مقاله ای کامل و جامع در راستای دانستنيهای سرکه و نحوه استفاده آن ارائه کرده ام اميدوارم مورد استفاده و بهره عزيزان قرار گيرد...
:: سرکه ::
تعریف: سرکه مایع ترشی است که از اکسید شدن اتانول موجود در آب سیب، ماء الشعیر و موادی از این قبیل به دست می آید. معمولاً 3 تا 5 درصد از حجم سرکه ها، اسید سیتریک می باشد. البته سرکه های طبیعی، اسید تاتاریک و اسید سیتریک کمتری دارند.
تولید سرکه: معمولاً با اضافه نمودن مادر سرکه به آب سیب یا امثال آن، سرکه تهیه می کنند. عمل اکسید شدن را باکتری اسید استیک انجام می دهد. این باکتری در سال 1864 م توسط لوئی پاستور کشف شد.
استفاده از سرکه در پخت و پز :برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها از سرکه به عنوان نوعی چاشنی استفاده می کنند. در تهیه ی انواع ترشی هم این ماده بسیار کاربرد دارد.
سرکه مالت :این نوع سرکه را با مالت کردن جو درست می کنند. در فرایند مالت کردن، نشاسته موجود در دانه جو به قند تبدیل می شود. سپس از این قند، آب جو پدید می آید که با گذشت زمان این ماده تبدیل به سرکه می شود. روشی دیگر، استفاده از محلول 4ـ 8 درصدی اسید استیک است که با استفاده از کارامل، آن را رنگی کرده اند.

مردمان آمریکایی و انگلیسی معمولاً از سرکه مالت همراه با غذای ماهی و سیب زمینی سرخ کرده استفاده می کنند.
دسته بندی: مباحث رشته ها » تغذیه

تعداد مشاهده: 10983 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    متشکل از 12 صفحه قابل ویرایش