انتخابات رياست جمهوري

دسته بندي : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها
دانلود فایل کامل انتخابات رياست جمهوري
در قالب فایل word و متشکل از 22 صفحه قابل ویرایش

بخشی از محتوا ::

گلچين نور
راهبرد اساسي در انتخابات
راهبرد اساسي كه بايد مورد توجه قرار بگيرد تلاش براي حضور حداكثري مردم در انتخابات رياست جمهوري است تا به فضل الهي با برگزاري يكي از بهترين وپرشورترين انتخابات، بار ديگر حماسه ملي در كشور آفريده شود و دشمن از دست اندازي به ايران اسلامي وملت سرافراز ايران مايوس گردد.
ويژگيهاي رئيس جمهور:
گروه ها و احزاب درباره انتخابات رياست جمهوري ديدگاه هايي دارند كه مورد توجه خودشان است اما مردم در انتخابات رئيس جمهوري، با كفايت دلسوز، مومن و وفادار  به آرمانهاي انقلاب وملت را انتخاب مي كنند كه سطح كارآمدي نظام را روز به روز ارتقاء دهد و مشكلات مادي ومعنوي مردم را با قدرت حل نمايد.
شور انتخاباتي در گرو اعلام برنامه ها:
ملت تشنه كار در زمينه هاي اقتصادي، علمي، اخلاقي وسياست خارجي است و شور انتخاباتي از طريق اعلام برنامه ها وراهبردهاي نامزدهاي انتخاباتي براي مردم تحقق خواهد يافت.
لزوم پرهيز مسئولان نظام از اشرافي گري:
به نظر من اشرافي گراي براي يك كشور آفت است، اشرافي گري مسئولان آفت مظاعف است. براي خاطر اين كه اشراف عالم از مال خودشان حالا حلال و حرامش به عهده خودشان خرج مي كنند از مال خودشان اشرافي گري مي كنند- اما اگر مسئولان اشرافي گري بنمايد از مال مردم خرج مي نمايند.
حقوق مردم در انتخابات رياست جمهوري:
با توجه به اهميت وجايگاه قوه مجريه و رياست جمهوري فصل نهم قانون اساسي ج 1.10 با 39 اصل به اين نهاد اجرايي اختصاص يافته است وعلاوه بر آن در ساير فصلها واصول اين قانون به تناسب حدود، وظايف، اختيارات ونقش آفريني ها دولت مورد عنايت وتصريح قرار گرفته است قانون انتخابات رياست جمهوري ايران داراي 8 فصل و94 ماده مي باشد وفصل هاي اين قانون به ترتيب عبارتند از: 
1-كليات 
2-كيفيت انتخابات 
3-شرايط انتخاب كنندگان وانتخاب شوندگان 4-هيات اجرايي
5-اعلام داوطلبي و رسيدگي به صلاحيت داوطبان 
6-تبليغات   7-شكايت ونحوه رسيدگي ومجازات
اين قانون  كه در ميان قوانين انتخابات كشورهاي غربي وممالك خاورميانه بي نظير و داراي نكات و ويژگيهاي برجسته اي مي باشد، بر مبناي احترام وتامين حقوق آحاد مردم تدوين شد، و زمينه هاي خود كامگي و سوء استفاده ابزاري از آراي مردم را مسدود نموده است.
مواردي از قانون انتخابات رياست جمهوري:
1-وزارت كشور موظف است مراتب برگزاري انتخابات و تاريخ شروع ثبت نام داوطلبان رياست جمهوري را با استفاده از وسايل ارتباط جمعي به اطلاع عموم برساند.
2-چنانچه شوراي نگهبان به دلايلي انتخابات رياست جمهوري را در سراسر كشور متوقف يا باطل نمايد و وزارت كشور با كسب نظر شوراي نگهبان در اولين فرصت مناسب نسبت به تجديد انتخابات  اقدام مي نمايد.
...
دسته بندی: مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

تعداد مشاهده: 9094 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:102 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود فایل کامل انتخابات رياست جمهوري
    در قالب فایل word و متشکل از 22 صفحه قابل ویرایش